COVID - jak se nezbláznit...

A je to zase tady. Rostoucí čísla nakažených a mrtvých, omezování ekonomiky a volného pohybu, život s rouškami. Je to zase tady a určitě bychom byli moc rádi, aby to zase tady nebylo, ale slovy Járy Cimrmana: „Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.“

Nedávno jsem si opět uvědomil, jak moc se naše společnost změnila. Přijel jsem na skútru na benzínovou pumpu. Když jsem odcházel od stojanu, vzpomněl jsem si, že mám roušku schovanou v tašce. A tak jsem využil nákrčník, který jsem měl, vytáhl si ho přes nos a vešel jsem dovnitř. Podíval jsem se a pozdravil zaměstnankyni za kasou, která se na mě podívala, líně odpověděla a s nezájmem pokračovala v nějakém psaní. A já si uvědomil, že stojím sám na benzince, stojím před kasou s černými brýlemi a “šátkem” vytaženým přes nos a vůbec nic se neděje. Kdybych to samé udělal před rokem, myslím, že by prodavačka začala panikařit a zmáčkla rychle nějaké tlačítko pod pultem, které by ihned zalarmovalo výjezdovku policie.

Jen tenhle malý detail ukazuje, jak moc se věci kolem nás mění. Jak si zvykáme na něco, co nám přišlo nepředstavitelné. Nedávno jsem četl, že vzniká “generace covid”. Mladí lidé, kterým se změnily zaběhlé společenské rituály. Jinak probíhající státnice, maturity, ale třeba nástup do prvních tříd, kde nakonec děti vydržely jen měsíc a půl do zavření, to jsou nové podmínky, které se nějak projeví.

Zrovna včera dávali v rádiu rozhovor s psychologem. Mluvil o tom, jak moc velké množství lidí začíná být ve stresu, hroutí se a mnoha měsíční nejistotu přestává prostě dávat. Říkal několik rád. Také jsem sledoval rozhovor na YouTube s psychoterapeutem. I on měl své rady a tak mi dovolte napsat sem souhrn toho, co mi utkvělo v hlavě.

  1.  Dodržujte zaběhlé denní rituály.
  2.  Soustřeďte se na pozitivní věci a pozitivní lidi ve vašem okolí.
  3.  Vyberte si pro příjem zpráv jen ověřená média.
  4.  Sledujte zprávy jen jednou (2x) denně.
  5.  Modlete se - meditujte - relaxujte.
  6.  Jděte ven do přírody a nebuďte jen doma.
  7.  Každý den si zopakujte, za co můžete být ten den vděční.

Pokud se cítíte poněkud labilně, což považuji v tuto dobu za přirozené a naprosto pochopitelné, zkuste tyhle rady. Myslím, že přinejlepším můžou hodně pomoct a přinejhorším nemůžou uškodit.

Hodně zdraví a pokoje v této nepokojné době přeji….
 

Luďa K.

Jsem ajťák s duší poety, rodinný typ, který zahání samotu se ženou svého života a dvěma dětmi. Dostal jsem jedno tričko s výstižným nápisem: "Příliš mnoho nápadů, tak málo času." Baví mě knížky, filmy, muzika, kytara, příroda a toulání v ní, povídání s lidmi, cestování, lyže, motorky, jachtaření, technologie, ekonomika, teologie, historie ... :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Naděje se rodívá, když už nám nic nezbývá

Co jsem si uvědomil při stěhování?

Jen jedno je potřeba